7 Redenen om je om te scholen tot online marketeer

7 redenen om je te laten omscholen tot online marketeer | TOM Training

Ben jij iemand die graag met social media aan de slag is? Je post graag en reageert regelmatig op post van andere mensen. Of schrijf je graag? Je zegt graag met woorden hoe jij denkt over een bepaald onderwerp. Of behoor jij tot de groep mensen die privé een website bouwt? Voor de sportvereniging of voor een vriend die als ondernemer wil starten. Dit zijn zomaar een paar voorbeelden waar jij je misschien in herkent. Heb jij dan weleens gedacht of werken in de online marketing iets voor jou is? Maar misschien doe je voor werk nu iets heel anders? Dan is omscholen tot online marketeer goed mogelijk! We zetten hieronder 7 redenen om je om te scholen tot online marketeer op een rij:

Reden 1. Online marketeer is een kansberoep

Er waren tijden dat je de kolenboer aan de deur kon verwachten. Een zwaar beroep waar kolen aan de deur verkocht werd door de kolenboer. Of heb je ooit van de het beroep ´porder´ gehoord? Dit was iemand die vroeg langs huizen ging om mensen te wekken die op tijd op hun werk moesten zijn. Bedrijven huurden soms porders in om werknemers op tijd binnen te hebben. Het zijn zomaar 2 beroepen die verdwenen zijn in onze huidige digitale wereld van 2021. Maar waar beroepen verdwijnen komen ook nieuwe beroepen bij. Een nieuw beroep is online marketeer. Door het UWV benoemd als kans beroep en dat betekent dat er komende jaren veel werk in te vinden is. Maar wat doet een online marketeer?

Reden 2. Veel verschillende taken

Onder online marketing vallen veel verschillende onderwerpen. Denk aan ontwerpen en bouwen van websites. Het goed vindbaar maken van diezelfde website in Google. Het opzetten van online reclamecampagnes om meer mensen van jouw product of dienst op de hoogte te brengen. Of het analyseren van data om te begrijpen wat de bezoeker nu precies gedaan heeft. En waar nodig maak je aanpassingen om je klanten beter van dienst te kunnen zijn. Afhankelijk van de grootte van de organisatie ontwikkel jij je tot een specialist. Hoe kleiner de organisatie waar je de online marketing voor doet hoe meer je van alle onderwerpen iets moet afweten.

Reden 3. Het is een dynamisch beroep

De ontwikkelingen rond online marketing volgen elkaar in snel tempo op. Google komt regelmatig met een update rond de Google zoekmachine. En dat heeft consequenties voor allerlei deelgebieden van jouw online marketing. Wordt jouw site nog steeds goed gevonden? Of de overheid scherpt de AVG-richtlijnen verder aan wat consequenties heeft voor de privacy van jouw klanten.  En wat is de impact daarvan op jouw advertenties op LinkedIn of Facebook? Kortom, de nieuwe mogelijkheden blijven komen en je zal blijven leren! Saai gaat dit beroep niet worden!

Reden 4. Aan de klantkant of bureaukant

Ben jij iemand die het leuk vindt om voor veel verschillende klanten te werken? Elke klant is werkzaam in een andere markt en snel schakelen van de ene klant naar de andere klant is een uitdaging. Voor al deze klanten wil je de beste online marketing bedenken en uitvoeren. Dan kan het voor jou interessant zijn om voor een online marketingbureau te werken na afronding van je online marketing opleiding van IPro Training NL. Je kan ook kiezen om ´gewoon´ voor een bedrijf te gaan werken en bij de online marketingafdeling aan te haken. Het voordeel is dat je dan helemaal kan focussen op dat product of dienst. Maar of je nu de klantkant of de bureaukant kiest, de online marketing staat op jouw agenda.

Reden 5. Zelfstandig werken

Veel mensen dromen ervan om ooit zelfstandig ondernemer te worden. Dat is ook een interessante optie om hier te bespreken. Als online marketeer is het niet zo complex om voor jezelf te beginnen. Het inschrijven bij de kamer van koophandel is een eerste stap maar jij bent zelf het kapitaal. Met jouw kennis en vaardigheden van online marketing kan je prima andere ondernemers helpen op basis van een uurvergoeding. Ook worden online marketeers ingehuurd door bedrijven om een tijdelijke vacature in te vullen, denk aan een zwangerschapsverlof van een vaste medewerker.

Reden 6. Het is een creatief beroep

Als je kiest voor omscholen tot online marketeer kies je ook voor een creatief beroep. Je ziet dit al terug bij het bedenken van een online strategie voor het bedrijf. Maar ook voor het uitdenken van een SEO-strategie of om een strategie voor een social mediacampagne heb je creativiteit nodig. Je zal altijd onderscheidend moeten zijn ten opzichte van de concurrentie.  Ook het schrijven van teksten voor de website, advertenties en content is een creatief proces. Genoeg mogelijkheden om je creativiteit kwijt te kunnen in het beroep van online marketeer dus.

Reden 7. Opleiding online marketeer kan goed online

IPro Training NL heeft een 4-daags trainingsprogramma ontwikkeld. Dit programma bieden we aan in Den Haag, Eindhoven, Deventer en Groningen. De laatste optie is online en zeker in deze lastige corona tijden is dat voor veel mensen een serieuze optie. Alle onderwerpen van onze cursus online marketing zijn ook prima online uit te leggen en te trainen. Een laptop met internetverbinding is een prima start. De trainers zijn vakmensen uit de praktijk die jou ook prima online kunnen trainen tot een volwaardig online marketeer.

Informatie

Wil jij je omscholen tot online marketeer? Misschien is onze Training Online Marketing (TOM) dan wel iets voor jou? Je kan Marcel G. Buijs benaderen per telefoon op 070 – 22 109 20 of mailen op info@iprotraining.nl met je vragen.

Related Articles

Responses

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *