Werken als online marketeer in Den Haag
In vacatures zie je vaak het beroep online marketeer staan. Wil jij ook wel werken als online marketeer in Den Haag? Maar wat doet een online marketeer eigenlijk? Een online marketeer richt zich op een deel van de marketing van een organisatie. Op de online marketing. Al het marketing werk dat te maken heeft met de website, hoog in google komen, social media kanalen, data analyse, contact met online marketing bureaus etc. valt hieronder. En allemaal met het doel om via online klanten te vinden en te binden. Je begrijpt dat dit een heel breed vakgebied is. Daarom specialiseren veel online marketeers zich na verloop van tijd. Afhankelijk van je eigen voorkeur, waar heeft het bedrijf mensen voor nodig en andere criteria kies je een specialisme. Maar welke specialisaties zijn er dan mogelijk? In dit artikel bespreken we 3 specialisaties.
Creatieve online marketeer
Creatieve online marketeers zijn verantwoordelijk voor de creatieve kant van het online marketing vak. Op strategisch niveau het bedenken van een online marketing strategie. Op uitvoerend niveau het maken van originele content. Dit betekent content schrijven, zoals blogs, White papers en landingspagina’s. Video-content maken en afbeeldingen bewerken. Om uiteindelijk contentkalenders in praktijk te brengen op de website en via social media. Een creatieve online marketeer wordt ook wel een content marketeer of social media marketeer genoemd.
Online advertising marketeer
Je kan nieuwe klanten binnenhalen met adverteren. Een advertising marketeer houdt zich hiermee bezig. Dat begint met verdiepen in de producten of diensten van de klant. Een campagnestructuur opzetten en advertentie campagnes opstellen in Google, op Facebook of anders social media kanaal. Een belangrijke laatste stap is het optimaliseren van deze campagnes. Aan de hand van google analytics maak je analyses van de prestaties en verbeter je de performance. Vandaar de naam ook performance marketeer.
Data minded online marketeer
Je hebt online marketeers die zich graag vastbijten in grote hoeveelheden data om te analyseren. Deze data moet er natuurlijk wel eerst zijn. Denk aan e-mails, telefoonnummers, adressen, informatie over de aankoopgeschiedenis en cookies met toestemming van de klant. Deze marketeers zijn analytisch sterk en in staat om verbanden te leggen die anderen niet onderscheiden. De data minded online marketeer werkt nauw samen met de andere online marketeers om ze te voorzien van de juiste data om beter te kunnen beslissen. Over het algemeen begin je vaak in een allround rol waarin je zowel creatief als met data bezig bent. Je kunt je vervolgens specialiseren of lekker generiek bezig blijven. Dit is afhankelijk van het bedrijf waarin je terecht komt en de wensen die je zelf hebt.
Training Online Marketing (TOM)
Heb jij interesse om te werken als online marketeer in Den Haag? Maar heb je nog niet voldoende voorkennis? Wij verzorgen de Training Online Marketing (TOM) al een aantal jaren met succes. Het is een 4-daags programma waar onderwerpen als online strategie, zoekmachine optimalisatie ook wel SEO genoemd, Google Ads en Google Analytics op het programma staan. Neem dan telefonisch contact op met Marcel G. Buijs onze opleidingsadviseur. Een email sturen kan naar info@iprotraining.nl of bel 070 – 22 109 20.
Responses